
Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde Yapılan Düzenleme Aboneleri Sevindirecek
Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde düzenleme
yapıldı. Konuyla ilgili Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan ve BTK Başkanı
Ömer Abdullah Karagözoğlu Twitter hesabından bilgi verdi.
Düzenlemede
yer alan maddeler ise şöyle;
·
E-imza,
T.C. Kimlik Kartı veya İnternet Bankacılığı bilgileri ile e-Devlet kapısı
üzerinden başlatılabilecekler.
·
Ayrıca
gerçek zamanlı dijital görüşme ile kimlik doğrulaması yapılarak abone
olabilecekler.
·
"Bu
kampanyaya üye olursanız …. kampanyasını da onaylamış sayılırsınız" devri
bitti.
·
Düzenleme
ile abone onayı gerektiren işlemler, tek onay altında birleştirilemeyecek, ayrı
ayrı onay alınacak.
·
Talep
olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerin önüne geçilecek.
·
Artık
verilen tüm onaylar çevirim içi görüntülenebilecek.
·
Müşteri
hizmetleri, kısa mesaj, mobil uygulama, SIM vb. yöntemler aracılığıyla verilen
onaylar, işletmecilerin çevrim içi işlem merkezinden 7 gün 24 saat kontrol edilebilecek.
·
Çağrı
merkezi tarafından yapılan aramalarda, müşterinin doğrudan ilgili abone olduğu
teyit edilmeden işlem yapılamayacak.
·
Birden
fazla hattı olanlar, diğer hatlarının işlem yetkililerini sınırlandırabilecek.
Özellikle ebeveynlerin, yüksek fatura mağduriyetleri engellenecek.
·
Türkiye
Cumhuriyeti Kimlik Kartı (çipli nüfus cüzdanı) veya Çipli Pasaport ile yapılan
işlemlerde belgelerin fotokopisi alınmayacak.
·
Böylece
başkalarının kimlik kartları kullanılarak yapılan usulsüzlüklerin önüne
geçilecek.
·
Abonelik
sözleşmesi yapıldığında tüketiciye kolay ve anlaşılabilir bir taahhütname/sözleşme
örneği verilecek.
·
Yeni
düzenleme ile taahhütname süresi en fazla 24 ay ile sınırlı olacak.
·
Taahhüdün
bittiğine ilişkin tüketicilere bilgilendirme yapılacak.
·
Aboneler,
hangi işlemlerinin taahhüde aykırılık oluşturacağı konusunda şeffaf bir şekilde
bilgilendirilecek.
·
Aboneye
duyurulan internet hızının sağlanamaması halinde, vatandaşımız ceza ödemeden
sözleşmeyi fesih edebilecek.
·
Dijital
Türkiye yolunda bir hizmet daha hayata geçiyor.
·
Vatandaşlarımız
artık @ekapi üzerinden işletmecilerin tekliflerini karşılaştırma yapabilecek.
·
Paket,
kampanya ve tarifeler aynı isimle tanıtılamayacak. Her paket tek bir isimle tanıtılacak
ve olası kafa karışıklıklarının önüne geçilecek.
·
Mevcut,
kaldırılan ya da abone alımına kapalı geçmiş tarifelerin tamamı işletmecilerin
web sitelerinde yer alacak.
·
Hizmetleri
kısıtlanan abonelere, işletmeciler tarafından yeni ücret yansıtılması
durdurulacak.
·
Fatura
gönderimi tercihinde bulunmayan abonelere, kısa mesajla fatura bilgisi ve
fatura linki gönderilecek.
·
Aboneler
son 1 yıllık fatura ve kullanım detaylarına ulaşabilecek.
·
Vatandaşlarımız,
yapılan düzenlemelerin geçmiş ve yeni haline ait detaylı bilgilere btk.gov.tr
adresinden ulaşabilirler.