Elektronik Haberleşme Sektöründe Müşteri Hizmetlerine Doğru Yapılan Aramaların Ücretlendirilmesi Hususunda Kamuoyu Görüşü Alınması
Elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların her yöne paketler kapsamında olmaması veya tarifesindeki dakika ücretinden daha fazla ücretlendirilmesinin tüketici mağduriyetlerine yol açtığı değerlendirilmiş olup 02/11/2015 tarihli ve 2015/DK-THD/492 sayılı Kurul Kararı ile;
Abonelerin hizmet aldıkları işletmeciye ait müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde; uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin şebeke içi yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında şebeke içine doğru tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesi,
Abonelerin farklı bir şebekedeki müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde; uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin çağrının sonlandırıldığı şebeke yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında çağrının sonlandırıldığı şebekeye doğru tanınan görüşme sürelerine dâhil edilmesi,
hususlarında kamuoyu görüşü alınması amacıyla konunun Kurum internet sayfasında 1 ay süre ile yayımlanması hususuna karar verilmiştir. Görüş ve önerilerin 11/02/2016 tarihine kadar yazılı olarak Kurumumuza ve cafer.varol@btk.gov.tr ile zeki.akkaya@btk.gov.tr e-posta adreslerine gönderilmesi gerekmektedir.
Bu taslak için kamuoyu görüşü alma süresi bitmiştir.